НАКАЗ

18.11.2016  № 3268/5


 

Зареєстровано в Міністерстві 
юстиції України 
18 листопада 2016 р. 
за № 1500/29630

Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань

Відповідно до пунктів 310 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, та з метою удосконалення форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань НАКАЗУЮ:

1. Затвердити форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що додаються:

1) Форма 1 - Заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;

2) Форма 2 - Заява про державну реєстрацію переходу юридичної особи на діяльність на підставі власного установчого документа або модельного статуту;

3) Форма 3 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

4) Форма 4 - Заява про державну реєстрацію створення відокремленого підрозділу юридичної особи;

5) Форма 5 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

6) Форма 6 - Заява про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;

7) Форма 7 - Заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

8) Форма 8 - Заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

9) Форма 9 - Заява про державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

10) Форма 10 - Заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем;

11) Форма 11 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

12) Форма 12 - Заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням;

13) Форма 13 - Заява про державну реєстрацію включення відомостей про фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

14) Форма 14 - Заява про державну реєстрацію символіки;

15) Форма 15 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про символіку, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

16) Форма 16 - Заява про державну реєстрацію постійно діючого третейського суду;

17) Форма 17 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про постійно діючий третейський суд, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

18) Форма 18 - Заява про державну реєстрацію структурного утворення політичної партії, що не має статусу юридичної особи;

19) Форма 19 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про структурне утворення політичної партії, що не має статусу юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

20) Форма 20 - Заява про державну реєстрацію громадського об'єднання (організації профспілки), що не має статусу юридичної особи;

21) Форма 21 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про громадське об’єднання (організацію профспілки), що не має статусу юридичної особи, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

22) Форма 22 - Заява про державну реєстрацію (акредитацію) відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації;

23) Форма 23 - Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

24) Форма 24 - Заява про державну реєстрацію підтвердження всеукраїнського статусу громадського об’єднання або відмови від всеукраїнського статусу громадського об'єднання.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 8 вересня 2016 р. № 593

Київ

Деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань

Відповідно до частини другої статті 11 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Установити, що суб’єкти господарювання можуть одержувати відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — Єдиний державний реєстр), в електронному вигляді з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру з метою обробки та перетворення відкритих відомостей Єдиного державного реєстру для їх подальшого сприйняття автоматизованими та інформаційними системами.

2. Установити щомісячну плату за надання відомостей з Єдиного державного реєстру відповідно до пункту 1 цієї постанови — два розміри мінімальної заробітної плати.

3. Плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру, розмір якої визначається виходячи з місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому такі відомості надаються, та округлюється до гривні, перераховується до державного бюджету в установленому порядку.

4. Критерії, строки, порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру, умови та розмір абонентної плати за надання сервісної послуги, зазначеної у пункті 1 цієї постанови, визначаються у договорі, укладеному з технічним адміністратором Єдиного державного реєстру.

Прем’єр-міністр України

В. ГРОЙСМАН

 ФОТОРЕПОРТАЖ. Навчалися державні реєстратори речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень27 вересня Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Житомирській області організувало нараду-семінар для державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень суб’єктів державної реєстрації Житомирщини.

         Учасники заходу розглянули й обговорили  такі актуальні питання, як вимоги, що виникають у процесі формування реєстраційних справ, порядок передачі останніх суб’єктам державної реєстрації, які забезпечують їх ведення та зберігання; особливості проведення державної реєстрації права оренди на нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки (паї); порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

        Під час наради-семінару розглядалися  питання адміністративного збору та підстав звільнення від його сплати, порядок державної реєстрації (припинення) іпотеки, реєстрація договорів оренди земельної ділянки.

        Насамкінець державні реєстратори обговорили новели у Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також проблемні питання, що часто-густо виникають  у процесы  їхньої діяльності.

 Запровадження електронних он-лайн сервісів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Згідно розпорядження  Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 289-р «Деякі питання забезпечення функціонування системи електронного сервісу у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», яке передбачає спрощення механізму надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Реєстр); одночасне використання відповідно до законодавства витягів, довідок та виписок з Реєстру в електронній формі та у формі документа на папері, які відповідно до Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг” мають однакову юридичну силу, а також органам місцевого самоврядування, судам та іншим державним органам вжити передбачених абзацом третім даного розпорядження заходів з метою отримання відомостей з Реєстру виключно в електронній формі; необхідність неухильного дотримання вимогЗакону України “Про адміністративні послуги” щодо недопустимості витребування від суб’єкта звернення відомостей з Реєстру, що перебувають у володінні суб’єкта надання адміністративних послуг та ін.

Рішення Уряду передбачає спрощення процедур отримання підприємцями потрібних документів. Для цього достатньо просто із сайту Міністерства юстиції (new.minjust.gov.ua) зайти на відповідний портал, зареєструвати бізнес, зробити замовлення на формування потрібної довідки чи витягу, оплатити цю послугу за допомогою платіжної карти, після чого потрібний документ буде сформований у режимі онлайн, і його можна роздрукувати як офіційний. Формування документів нині займає близько 5 хвилин замість півгодини раніше. Вартість отримання документа становитиме 45,68 грн. Ще 3 гривні у вигляді комісії сплачується Ощадбанку. Загальна сума за проведення операції – 48,68 грн. Це 75% від вартості паперового аналогу

Згідно із дерегуляційним законодавством, статус офіційних надано документам, які формуються електронною системою та яким присвоюється унікальний номер. Банкір чи представник іншої установи зможе легко перевірити його достовірність, ввівши присвоєний номер на сайті. Ці документи без печаток і без підписів відповідних держаних реєстраторів матимуть такий же офіційний статус як і паперові.замовлення щодо формування необхідного документу з реєстру підприємств можна буде робити за максимально розширеним переліком для пошуку: назвою компанії, інформацією про засновників, інформацію про директорів, за відповідним кодом.

Якщо документ знадобиться повторно, то нема потреби формувати його ще раз, оскільки він визначений час зберігатиметься на серверах Мін‘юсту, і, скориставшись унікальним номером, підприємець може знову його роздрукувати.

Впровадження он-лайн сервісів зекономить як робочий час державного реєстратора, який він витрачав на формування паперового документу до півгодини, так і особистий час суб’єкта господарювання, у якого з’являється можливість отримати необхідний йому для провадження господарської діяльності документ за лічені хвилини. Крім зазначеного, започаткування електронних сервісів сприятиме викоріненню корупції за «пришвидшення» надання адміністративної послуги.

Згідно з рішенням Уряду, усі органи державної виконавчої влади зобов’язані використовувати інформацію з реєстрів і повторно її від громадян не вимагати. 

 

До уваги юридичних осіб!

Підприємства, крім державних та комунальних підприємств, зобов’язані встановлювати свого кінцевого вигодоодержувача, регулярно оновлювати і зберігати інформацію про нього та надавати її державному реєстратору.

Прийнятий 14 жовтня 2014 року Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів" (набрав чинності  25.11.2014 року) вносить зміни до низки нормативних актів, серед яких Кодекс України про адміністративні правопорушення, Господарський кодекс, Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму", Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та ін.

Замість таких діючих термінів, як контролер, контроль юридичної особи, контроль фізичної особи закон запроваджує єдиний термін — кінцевий вигодоодержувач юридичної особи. Ним вважатиметься фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов’язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі.

При цьому фізичною особою – кінцевим вигодоодержувачем юридичної особи не може бути особа, яка має формальне право на 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, але є агентом, номінальним утримувачем (номінальним власником) або є тільки посередником щодо такого права.

Законом також суттєво розширений перелік осіб, які відносяться до публічних діячів в розумінні Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».

Закон зобов’язує юридичних осіб подавати державному реєстратору відомості про свого кінцевого вигодо одержувача, у т.ч. кінцевого вигодоодержувача їх засновника, якщо засновник — юридична особа. Обов’язок поширюється як на новостворених юридичних осіб, так і на тих, які зареєстровані до набуття чинності Законом. Якщо перші розкриватимуть інформацію під час реєстрації створення юридичної особи, то другі —  протягом шести місяців з моменту набуття законом чинності.

Розкриття інформації про вигодоодержувачів здійснюватиметься шляхом внесення такої інформації:

- при створенні юридичної особи — до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи (форма №1).

- для зареєстрованих юридичних осіб — до реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР (форма №4).

Надання будь-яких інших документів для цих цілей законом не встановлено. Натомість невідповідність відомостей про кінцевих вигодоодержувачів у реєстраційній картці відомостям у ЄДР буде додатковою підставою для відмови у державній реєстрації.

Стаття 166-11 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність для керівника юридичної особи або особи уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу). Неподання інформації про кінцевих вигодоодержувачів наведеними особами каратиметься штрафом від трьохсот (5100 грн.) до п’ятисот (8500 грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 __________